Sådan får din virksomhed opmærksomhed

God medieomtale og opmærksomhed er det, som virksomheder lever af i dag. En virksomheds succes afhænger i høj grad af stakeholders villighed til at deltage, og disse kan kun deltage, hvis de kender til virksomheden og finder denne interessant og tiltalende. Ellers kan man godt regne med, at stakeholders ikke gider at deltage. Kommunikation er nøglen her. Vi kommer med et par gode råd til dig, som vil skabe mere opmærksomhed for din virksomhed. 

Succes sælger 

Som virksomhed skal man tænke sig godt om, når man vil kommunikere til sine eksterne stakeholders. Det vil sige, at man skal vælge den rette, kommunikative strategi. Noget, som du som virksomhed kan gøre brug af, er at fortælle om virksomhedens succeshistorier. Dermed er det nemmere at tiltrække nye medarbejdere, og det er også nemmere at få solgt sine mange produkter. Marketing er enormt vigtigt for en virksomhed. Vil du også sikre din virksomhed effektiv marketing, så tjek webbureau Aalborg ud lige her, og se hvad Alphaweb kan gøre for din dig. De er et webbureau fra Aalborg med over 10 års erfaring inden for marketing og webdesign.

Sæt fokus på værdierne 

Som virksomhed skal du i høj grad fokusere på virksomhedens værdier og dens mission. En virksomheds mission er kort sagt dens formål og dens eksistensberettigelse. Hvad bidrager din virksomhed med her i verdenen? Det er ikke tilstrækkeligt at fortælle, hvor god en virksomhed er og fortælle om alle succeshistorierne, selvom dette også er en god idé. Man skal altså tage et kig på det rent etiske hos en virksomhed. Her er CSR blevet et kæmpe buzzword, som helt konkret er virksomhedens sociale ansvar her i verden. Man skal være bæredygtig og miljøvenlig. Det er trends, som ikke blot trender, men som også bliver mere og mere nødvendige, hvis vi vil mindske klimaforandringer og naturkatastrofer. En virksomhed har altså et kæmpe ansvar, når det kommer til at værdier, og disse skal kommunikeres og efterleves. Man skal walk the talk og ikke blot talk. Snak uden handling forbliver blot snak og greenwashing. 

Et par gode tips

Overvej gerne hvad du vil have ud af din kommunikation? Hvad vil du egentlig opnå? Måske søger du nye medarbejdere. Måske vil du skabe opmærksomhed om et helt nyt produkt. Dit mål skal altid diktere din kommunikative strategi. Derudover skal du huske på, at folk husker den gode historie frem for kedelige og kolde tal. Gå derfor all in på storytelling i stedet for at præsentere, hvor meget du tjener med din virksomhed. Den økonomiske del er langt mindre interessant end virksomhedens værdier.