Lad byen hjælpe din virksomhed med at formidle jeres budskab

Aalborg

Konfutse sagde i sin tid: ”Jeg hører, og jeg glemmer, jeg ser, og jeg husker.” Det er i den grad værd at have i baghovedet, når du skal lægge en markedsføringsstrategi for din virksomhed. Således er det vigtigt at få visualiseret dit budskab, når du gerne vil have, at dine potentielle kunder husker dit firmanavn og husker dit budskab.

Og spar ikke på effekter og referencer i din reklamefilm. Den skal nemlig få seeren til at huske lige netop din reklamefilm før alle de andre, som han eller hun har set samme dag. Men husk samtidig at få fortalt din virksomheds historie, som du ønsker, at den skal fortælles.

Find den rette partner

Det er selvfølgelig langtfra sikkert, at din virksomhed har kompetencerne til at sammensætte en markedsføringsfilm selv. Men frygt ej, der er heldigvis en masse muligheder for at få professionel hjælp til at udvikle noget solidt markedsføringsmateriale.

Dette findes i form af kompetente firmaer, der er dygtige til at arbejde med billeder og film som kommunikationsværktøj. Et eksempel på et firma, der arbejder med at producere reklamefilm for virksomheder, er Modima.

Når du hyrer et videobureau, får du en samarbejdspartner, der er i stand til at visualisere den fortælling, som du gerne vil skabe. Det kunne være, at du har brug for hjælp til at få produceret og publiceret en reklamefilm i anledning af åbningen af din nye butik.

Det kunne også være, at din virksomhed har brug for at målrette en reklamefilm til et helt specifikt publikum, hvor I ønsker at få bedre fat i fremtiden.

De mulige scenarier er mange, men sikkert og vist er det, at hvis du vil nå langt nok ud og give et ordentligt indtryk, så bør du sørge for, at din reklamefilm er lavet af professionelle folk.

Fremvis et genkendeligt nærmiljø

Genkendelighed er noget, vi mennesker reagerer positivt på. Derfor er det en overvejelse værd at bruge det nærmiljø, der er omkring din virksomhed og dens ydelser i en reklamefilm, såfremt det er lokalbefolkningen, der udgør den primære kundegruppe.

Især hvis din virksomhed er baseret i Aalborg, vil du nok være enig med os i, at der så sandelig er rigeligt at vise frem. Skab et tilhørsforhold til kunden i din reklamefilm. Vis de omgivelser, som både du og kunden i forvejen elsker og har et positivt indtryk af, og få kunden til at kunne se sig selv besøge din virksomhed.

Mulighederne er mange i en fantastisk by som Aalborg, så det er bare om at få dem taget i brug. Hvilken kunde vil eksempelvis ikke få positive associationer, hvis I besøger Aalborg Zoo, eller hvis I går en tur i Kildeparken?