Hjælp til virksomhedsudvikling

I dag er du måske en næsten ny op startet virksomhed, men med en lille kundeskare. Du har planer, drømme og visioner for din virksomhed, som du gerne vil transformere til virkelighed. Din virksomhed kan nå langt, hvis du har planen for den rette udvikling.

 

Begyndelsen

Du skal sørge for at fokusere på din virksomhed, og du må ikke sammenligne den med en større. Hvis du gør dette, kan det hele virke mere uoverskueligt, og det hele så nytteløst. Det gælder derfor om, kun at fokusere på din virksomhed. Du vil opleve modgang på din vej til tops med din virksomhed, men de små problemer i hverdagen er med til, at du bliver klogere på, hvordan den bedste udvikling sker for din virksomhed. At nå til tops kræver arbejde, hårdt arbejde, og du bliver derfor nødt til at være indstillet på, at du kan komme udfor, at du skal arbejde 365 dage i begyndelsen eller sidde til ud på aftenen. Husk hvorfor du startede dette, hvad er dit drive?

 

Fra et til tre år

Forretningsplanen kan spænde sig fra et til tre år. Det vil sige, at alle disse gennemgående ting, kan du sætte i perspektiv igennem en tidslinje:

  1. Hvor skal virksomheden være beliggende? Er det stadig et hjemmekontor, eller har du lejet lokaler, hvor der er flere ansatte?
  2. Serviceydelser og produkter: hvordan skal sortimentet være, skal der udbydes et større sortiment, og hvilket?
  3. Kunderne – hvem er kunderne (målgruppe)? I takt med at serviceydelserne og/eller produkterne er udvidet, er det så en bredere kundeskare, som virksomheden appellerer til?
  4. Omsætningen indenfor de næste år, skal gerne stige, så du kan se en øget indtjening for din virksomhed. Det kan være godt at sætte dig nogle mål for, hvad omsætningen skal være 1., 2. og 3. år, da du på den måde, har noget at tage udgangspunkt i.

 

Alle disse ting kan ske hurtigere, hvis du har den rette viden. Det kan derfor være en god ide at få vejledning og hjælp bl.a. til branding på de sociale medier, hvilket NB Digital hjælper dig med.