Få din Aalborg-virksomhed set på internettet

Hvis du er selvstændig erhvervsdrivende, så ved du sikkert allerede, hvor vigtigt det er, at blive set på internettet. Dine konkurrenter ved det i hvert fald allerede, og hvis du ikke også begynder at overveje det snart, er der stor sandsynlighed for, at dine konkurrenter overhaler dig – både hvad angår placering på Google, men også hvad angår omsætning. Der er heldigvis mange ting, som du kan gøre for at forbedre din virksomheds tilstedeværelse på internettet, og her kommer et par tips, som kan hjælpe dig.

Fy styr på jeres SEO

SEO er en engelsk forkortelse, og oversat til dansk betyder det noget så smart som søgemaskineoptimering. Hvis du ikke selv er ekspert i det, kan du altid tage fat i et SEO-bureau i Aalborg. De er ganske enkelt eksperter i netop SEO, og de kan hjælpe dig med at blive set bedre på Google. Det kan godt være, at du har et virkelig fedt produkt, men hvis din hjemmeside ligger på side 2 på Google, er der en meget lille chance for, at du bliver set, når potentielle kunder googler det produkt, du tilbyder. Med en stærk SEO-profil bruger du alle de rigtige ord, alle de rigtige steder, på din hjemmeside, og så vil du fremgå højere på Googles forslag til relevante butikker, når kunderne søger efter dine produkter.

Vær aktiv på sociale medier

Næsten alle danskere har i dag en profil på forskellige sociale medier, og de fleste bruger det endda dagligt. Der er stor sandsynlighed for, at dine kunder vil søge på din butiks navn, på eksempelvis Facebook eller Instagram, inden de foretager et køb hos dig. Her er det vigtigt at overveje, hvordan du gerne vil fremstå. Du kan enten vælge slet ikke at have nogen SoMe-profil, selvom det ikke kan anbefales. På den anden side kan en gammel Facebook-side, der ikke er blevet opdateret i flere år, også sende et dårligt signal. Så få lavet nogle sider på sociale medier, og sørg for, at holde dine kunder opdateret.

Tænk ud af boksen

I gamle dage var en tv-reklame eller en annonce i avisen den bedste måde at komme ud med sit budskab på, men i takt med at danskernes medievaner har ændret sig, er der kommet nye måder, hvorpå man kan skabe opmærksomhed omkring sin butik. Det er simpelthen bare at være kreativ og tænke i helt nye baner. Måske er der en lokal influencer, hvis følgeskare matcher din målgruppe rigtig godt? Så kunne det jo være, at du skulle tage fat i dem, for at indgå et samarbejde. Kun fantasien sætter grænser.