Effektiv kommunikation: lav en professionel virksomhedsfilm

Video er en fantastisk måde at kommunikere på, og det bør du som virksomhed udnytte, når du har budskaber, du gerne vil have ud til dine kunder.

Her er video helt eminent til at fange potentielle kunders opmærksomhed, mens en video på samme tid giver dig mulighed for at påvirke dine kunder på en måde, som andre medier som eksempelvis billede eller tekst giver dig mulighed for.

En professionel virksomhedsfilm kan derfor være med til at styrke dit brand og få forbrugernes øjne op for, hvem du er, og hvad du laver.

Du kan læse mere om professionelle virksomhedsfilm ved at klikke her, hvor du også kan lære mere om, hvordan du laver den perfekte film til din virksomhed.

Hvad er en virksomhedsfilm?

En virksomhedsfilm kan eksempelvis være en kort video, som fortæller noget om din virksomhed. Her kan du kommunikere dine allervigtigste budskaber, så omverden hurtigt kan se, hvad du står for.

En virksomhedsfilm kan dog også være mange andre ting, og du kan eksempelvis vælge at have et produkt i centrum i stedet for din virksomhed, hvis du gerne vil fremvise dine nyeste tiltag.

Generelt er en virksomhedsfilm bare en lille video, som du kan sprede udover eksempelvis internettet, så alle, der ser den, får et godt men hurtigt indtryk af dig eller dit produkt.

En virksomhedsfilm sender gode signaler til potentielle kunder, der ser din video, og du kan derfor styrke dit brand og din virksomhed ved at lade en lækker video være dit ansigt udadtil.

Hvad kan en virksomhedsfilm bruges til?

Din virksomhedsfilm kan eksempelvis pryde din hjemmeside, så den er det første, besøgende på din side møder.

Her vil en video på få minutter være i stand til at fortælle og vise besøgende, hvem du er, og det er en rigtig god måde at gøre et godt førstehåndsindtryk på.

Her skal du formulere dig så kort som muligt, så dine værdier eller dine produkter kommer til at fremstå knivskarpe.

En virksomhedsfilm kan dog også bruges i andre sammenhænge. Det kan eksempelvis være:

  • På sociale medier, hvor din virksomhedsfilm på samme måde kan byde besøgende på dine sider velkomne
  • På messer, møder og konferencer, hvor du med en virksomhedsfilm hurtigt kan vise en masse mennesker, hvem du er

Hvordan laver du en god virksomhedsfilm?

En god virksomhedsfilm er først og fremmest kort, så du kan nå at få dine budskaber ud, inden seerne mister deres opmærksomhed.

Det gælder især på nettet, hvor opmærksomheden er kortvarig, hvorfor du må være skarp på dine pointer og formulere dig kort.

Derudover skal en god virksomhedsfilm selvfølgelig være flot og indbydende, så potentielle kunder bliver hevet med ind i dit univers. Det handler med andre ord om at udnytte de fordele, som video har over billeder og tekst, hvilket du bedst gør med flot indhold.

Storytelling er en anden vigtig del af den gode virksomhedsfilm. Mennesker elsker historier, og derfor får din virksomhedsfilm større effekt og skaber bedre forbindelse til forbrugeren, hvis du inkorporere et element af storytelling.